Strömshaga söker en kreativ och digital inköpare
Vill du arbeta med internationella inköp, vackra produkter och inspirerande design i en familjär miljö? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!
Om oss
Strömshaga och Balders Hage är familjeägda företag med rötter i Alingsås. Allt började 1973 när Karl-Johan och Kerstin öppnade sin första butik – Balders Hage – i centrala Alingsås. Sedan dess har verksamheten vuxit och omfattar idag både e-handel (baldershage.se) och grossistverksamhet genom vårt eget varumärke Strömshaga. Vi finns även med fysisk butik i Floda, öppen en helg i månaden.
Strömshaga grundades 2010 och erbjuder ett brett sortiment av inredningsdetaljer, köksartiklar och textilier med inspiration från svunna tider. Våra produkter säljs via återförsäljare i Sverige, Norden, Tyskland och övriga Europa. Vårt kontor och lager ligger i egenägda lokaler i Skallsjö, Floda – en fastighet på 10 000 kvm som vi delar med flera andra verksamheter.
Vi brinner för tidlös och stämningsfull inredning, och vill förmedla en varm och personlig känsla i allt vi gör – från butik till webbshop, katalog och leverans.
Om tjänsten
Vi söker en strukturerad, digitalt kunnig och kreativ inköpare till vårt team i Floda, strax utanför Göteborg.
Som inköpare är du en viktig del av vårt inköps- och designteam. Du har tät kontakt med våra leverantörer i Kina, Indien och Europa och ansvarar för både produktinköp och logistik från leverantör till lager. Rollen är varierad och kombinerar administrativa och kommunikativa uppgifter med kreativa inslag, där din känsla för färg, form och produktutveckling kommer väl till användning.
Exempel på arbetsuppgifter:
– Inköp och leverantörskontakt via mejl, telefon och chatt
– Samarbete och assisterande kring produktutveckling och design
– Översätta/vidareutveckla teamets kreativa idéer till digitala skisser
– Hantering av reklamationer och kvalitetskontroller
– Administrativ uppföljning och dokumentation i affärssystem och Excel
Vem är du?
Vi söker dig som är självgående, strukturerad och kommunikativ – och som trivs med att ha flera bollar i luften. Du är kreativ, har öga för detaljer och tycker om att arbeta både operativt och strategiskt. Du är handlingskraftig och har lätt att kommunicera och förhandla på engelska.
Vi ser gärna att du har:
– Erfarenhet av internationella inköp (gärna från Kina och/eller Indien)
– Mycket god datorvana och vana att arbeta i Excel
– Erfarenhet av affärssystem
– God kommunikativ förmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska
– Känsla för färg och form som harmonierar med Strömshagas stil
– Goda kunskaper i Adobe Photoshop och Illustrator
– Du behöver också kunna resa i tjänsten ett par veckor per år, ibland upp till 10 dagar åt gången.
Tjänstens omfattning
Tjänst: Inköpare
Omfattning: Tillsvidareanställning, 70-100% (exakt omfattning efter överenskommelse)
Placering: Skallsjövägen 36, Floda
Tillträde: Augusti-September 2025 (efter överenskommelse)
Ansökan
Skicka din ansökan (CV och personligt brev) till jobb@stromshaga.se. Märk mejlet med “Inköpare” i ämnesraden. Vi behandlar ansökningar löpande, men vill ha din ansökan senast 15 juni.