Språk
Valuta

  

Strömshaga och Balders Hage söker en kreativ inköpare!

Strömshaga & Balders Hage är familjedrivna företag med rötter i Alingsås. Vi har varit i branschen sedan 1973 då Karl-Johan och Kerstin öppnade sin första butik i Alingsås. Butikens namn Balders Hage delades senare också av grossistverksamheten, butiken i Göteborg och på Marstrand som följde. Idag sker försäljningen mot konsument online på baldershage.se och i vår outlet-butik i Floda som har öppet en helg i månaden.

2010 föddes Strömshaga som är vårt eget produktvarumärke med fokus på inredningsdetaljer, köksartiklar och textilier. Strömshaga återfinns i ett stort antal återförsäljare i Sverige, Norden och Tyskland men även i andra länder i Europa och övriga världen. Våra återförsäljare köper våra produkter via mässor, vår katalog och vår webshop, stromshaga.se. Sedan 2017 sitter vi i egenägda kontors- och lagerlokaler i Skallsjö, Floda. En fastighet på 10.000 kvadrat som vi delar med sex andra hyresgäster. 

Vi på Strömshaga & Balders Hage har en stark passion för inredning. Vi vill erbjuda en familjär och inspirerande upplevelse genom vårt koncept med inspiration från svunna tider. 

 

BESKRIVNING: 

Nu söker vi en strukturerad och kreativ inköpare till inköpsavdelningen på vårt kontor i Floda, strax norr om Göteborg. Du kommer i rollen som inköpare jobba administrativt och kreativt. Som en del av inköp- och designteamet kommer du ha frekvent kontakt med våra leverantörer i Kina, Indien och Europa. I rollen ingår även ansvar för logistiken mellan våra leverantör och vårt lager i Floda. 

Vanligt förekommande uppgifter är kontakt med våra leverantörer gällande inköp, design, logistik, produktkvalitet och reklamationer via mail, chat och telefon. Kontakt med våra speditörer gällande importfrakter. 

Vi söker dig som har erfarenhet av internationella inköp, gärna från Indien och/eller Kina. Som person är du utåtriktad, social, ansvarsfull, strukturerad, kreativ, flexibel, lyhörd och motiveras av att arbeta under eget ansvar. 

Vi söker en skicklig administratör som är bekväm att ha datorn som sitt främsta verktyg och obehindrat jobbar med summeringar i excel. Du bör ha en kreativ sida med känsla för färg och form där Strömshagas kreativa uttryck ligger nära en stil som du känner dig hemma i. 

Vi söker dig som kan resa i tjänsten vid 2-3 tillfällen per år där varje resa kan vara upp till 1,5 vecka. Det kan då röra sig om inköpsresor till Europa, Indien eller Kina. 

Vi på Strömshaga eftersträvar en gemytlig och familjär känsla, i alla led, från kontor till, lager och butik.

Vill du ha ett variationsrikt arbete med stort ansvar, mycket leverantörskontakt samt en mix av administration, praktiskt och kreativt arbete? Då har vi tjänsten för dig!

KVALIFIKATIONER:

  • Flytande språkkunskaper i engelska i tal och skrift. 

  • Känsla för färg, form och Störmshagas kreativ utrryck. 

  • Stor ansvarskänsla och kan arbeta såväl självgående som i team. 

  • Erfarenhet av tekniska affärssystem.

  • Goda kunskaper i Excel. (Adobe Photoshop, Indesign och Illustrator är meriterande).


Tillträde: Gärna omgående men efter överenskommelse.

Omfattning: Fast anställning på minst 80%

Plats: Skallsjövägen 36, Floda.

Ansökan: Skicka CV och personligt brev till jobb@stromshaga.se Vi tar endast emot ansökan via e-post. 

Vi bearbetar ansökningar löpande, men vill ha din ansökan senast 31a juli. 

 

(OBS! Ange Inköpare i ämnesraden när du mailar din ansökan)

 

 

FLER LEDIGA TJÄNSTER>>